Scroll to top

Jak začít s e-shopem

ESHOP | projektman projektman - 7. srpna 2020

Ptáte se, co potřebuji k e-shopu? Co prodávat přes e-shop? Provozovat e-shop na živnost nebo obchodní společnost? A co gdpr v e-shopu a vůbec celkově povinnosti e-shopu?

Pomůžeme vám. Zde jsou otázky a odpovědi k e-shopu, které potřebujete nutně vědět pro úplný začátek.

Jak začít prodávat přes e-shop?

Nejefektivnější způsob, jak začít prodávat přes e-shop je vyzkoušet si to, co nejrychleji a za co nejnižší náklady. Jak se říká raději se nejprve namočit pouze jednou nohou.

Kolik stojí rozběhnutí e-shopu?

Založit si umíte e-shop za pár eur. Pokud jdete do toho serióznější tak se dnes už vejdete do 1000 € s tím, že máte plně funkční a aktuální e-shop na dobu cca. 4-6 let. Založení e-shopu resp. tvorba e-shopu je dnes už velmi jednoduchá. Ideální je si zřídit e-shop profi + do 15 dnů nebo e-shop k pronájmu, který si však musíte skládat sami a budete mít na něm nižší prodej, jak byste měli na profesionálním e-shopu, který mě ideální v prodeji ověřenou funkcionalitu, logické rozmístění, používá psychologii prodeje včetně psychologie barev. Jako alternativa k počáteční zkoušku zatím postačí také.

Pokud již máte připravený e-shop na prodej je třeba jej naplnit produkty. Ze začátku doporučujeme mít v zásobě jen pár těch podle Vašeho názoru nejvíce prodávaných produktů. Pokud náhodou zjistíte, že ani ty nebudete umět prodat ušetříte si nervy s výprodejem a snížíte případně ztráty. Pokud je prodáte, nic vám nebrání rozšířit produktové portfolio.

Jak na reklamu na internetu?

V dalším kroku doporučujeme investovat cca. 100 € do PPC reklamy na facebooku (ideální pro designové produkty – například segment fashion, které klient kupuje pocitově kvůli vzhledu) nebo google PPC reklamy (ideálně převážně pro funkční produkty, kde už předem víte, co chcete a, jak se to jmenuje např. : pračka whirpool typ T208). Na základě této investice byste měli přinést na svůj e-shop v průměru 500-1000 návštěvníků (a opětovně je oslovit 3-4 krát, viz blog remarketing), což je už relevatnní vzorek na to, abyste zjistili kolik lidí vám nakoupilo av jaké hodnotě , abyste měli přehled zda se vám náklady vrátili a vytvořil se i zisk, nebo jste alespoň „na nule“. Je třeba počítat s tím, že optimalizací nákladů na reklamu (i jiných nákladů) a pozdějším vytvořením stálé zákaznické klientely, (u které je nižší finanční náročnost na reklamu pro opětovné oslovení) máte v blízké budoucnosti ještě velký potenciál růstu.

Důležitá poznámka: Při spuštění PPC reklamy na google nebo facebooku je třeba investovat v poměru 1: 4 do prvotního oslovení potencionálního návštěvníka a do jeho opětovného oslovení (remarketing). Více o reklamě na facebooku a google reklamě resp. o remarketingu se dozvíte v ostatních blozích a podcastů.

Tímto způsobem víte v průběhu 15 až 30 dnů zjistit jestli mě váš prodej na internetu potenciál a, zda máte chuť podnikat na internetu. To je dobra zpráva, co řeknete.

Máte ještě v hlavě otazníky? Viz naše blogy a podcasty. Určitě na nich najdete odpověď. Pokud jste si je nevšimli zavolejte nám nebo napište! Rádi Vám pomůžeme.

Related posts