Scroll to top

E-shop, Prezentační stránka vs. Kamenná prodejna – výhody / nevýhody

ESHOP, WEBSTRÁNKA | projektman projektman - 10. srpna 2020

Máme zkušenosti s e-shopem, web stránkou i kamennými prodejnami ve více zemích, proto bychom rádi přinesli naši zkušenost při ujasnění si přidané hodnoty obou forem prodeje vašich výrobků a služeb.

Kamenná prodejna

Nevýhody:

– Komplikovanější a obvykle delší rozběh provozu. Prodej pouze v lokalitě pro pár tisíc potencionálních klientů (pokud nebude síť prodejen).
– Nevíte aktivně dostat klienta do prodejny a jen pasivně čekáte, dokud pocítí potřebu zakoupit si produkt, který prodává i vaše prodejna. Avšak v tomto bodě již klient přemýšlí více o produktu a porovnává si vaše produkty s produkty u konkurenčního prodejce. Nemůžete tedy využít moment, když jste na „bitevním poli“ zcela sami.

Výhody:

– Obvykle bojujete ve své lokalitě s nižší konkurencí, zejména pokud máte specifický produkt je možné, že konkurenci nemáte.

– V případě dobrého umístění prodejny (pokud nemáte síť prodejen a máte iniciativu budovat povědomí) se marketing dělá i sám (výborné pro živnostníky, když od byznysu očekáváte jen pokrytí životních potřeb bez větších ambicí expandovat a růst na trhu).

E-shop, Prezentační stránka

Nevýhody:

– Práce v e-shopu je časově náročnější.

– Nižší konverze oproti kamenné provozu z důvodu neosobního kontaktu v případě dodávání služeb a produktů výhradně na dálku.

Výhody:

– Nekonečný potenciál růstu tržeb a zisků, protože obvykle můžete dodávat své produkty a služby v rámci mnohonásobně většího území, a to z dne na den. Také je můžete oslovovat potencionální klienty nonstop 24 hodin denně od pondělí do neděle.

– Jednoduché a levné rozběhnutí podnikání v jiných zemích Evropy, případně celosvětově.

– Pomocí emailů možnost vytváření databáze stálých spokojených klientů a jejich aktivní oslovování (nejbonitnější klientela)
– Možnost aktivní zastihnout potencionálního klienta kdykoliv a kdekoliv a nabídnout mu zboží, o který mě momentálně zájem a potřebu koupit (zjistí to za vás google a facebook algoritmus, který docílí, aby vaše oslovování bylo doručeno lidem, kteří momentálně mají potřebu koupit produkt nebo službu , kterou nabízíte i vy)
– Máte možnost, v době potřeby nákupu u potenciolnáleho klienta, ho oslovit vícekrát, což rapidně zvyšuje pravděpodobnost prodeje a snižuje vaše náklady na reklamu.

Máte ještě otázky ohledně prodeje na internetu? Viz naše blogy a podcasty. Určitě na nich najdete odpověď. Pokud jste si je nevšimli zavolejte nám nebo napište! Rádi Vám pomůžeme.

Related posts