Scroll to top

Podnikání s e-shopem

ESHOP | projektman projektman - 10. srpna 2020

Ptáte se, co potřebuji k e-shopu? Co prodávat přes e-shop? Provozovat e-shop na živnost nebo obchodní společnost? A, co gdpr v e-shopu a jaké jsou další povinnosti e-shopu?

Pomůžeme vám. Zde jsou otázky a odpovědi k e-shopu, které potřebujete nutně vědět pro úplný začátek.

Jak začít prodávat přes e-shop?

Nejefektivnější způsob, jak začít prodávat přes e-shop je vyzkoušet si to. Ideální, co nejrychleji a za co nejnižší náklady. Jak se říká, nejprve se raději namočit jen jednou nohou.

Kolik stojí rozběhnutí e-shopu?

E-shop si umíte založit za pár eur. Pokud chcete jít do toho serióznější, tak si s rozpočtem do 1500 € víte nastartovat plně funkční a aktuální e-shop na dobu cca. 4-6 let. Založení e-shopu resp. tvorba e-shopu je dnes už velmi jednoduchá.

Pokud již máte připravený e-shop na prodej produktů, je třeba jej naplnit produkty. Ze začátku doporučujeme mít v zásobě jen pár těch, podle vašich zkušeností, nejvíce prodávaných produktů. Pokud náhodou zjistíte, že ani ty nebudete umět prodat, ušetříte si nervy s výprodejem a snížíte případně ztráty. Pokud je rychle prodáte v dobré ceně, nic vám nebrání, později si rozšířit produktové portfolio resp. množství zboží, které se úspěšně prodal.

Jak na reklamu na internetu?

V dalším kroku doporučujeme investovat cca. 100-500 € do PPC reklamy na facebooku (ideální pro designové produkty – například segment fashion, které klient kupuje pocitově kvůli vzhledu) nebo google PPC reklamy (ideálně převážně pro funkční produkty, kde už potencionální klient předem ví, co chce resp. Potřebuje, a jak se produkt jmenuje např .: pračka whirpool typ T208). Na základě této investice byste měli přinést na svůj e-shop v průměru 500-5000 návštěvníků, což je už relevatnní vzorek na to, abyste zjistili, kolik lidí vám nakoupilo av jaké hodnotě, abyste měli přehled zda se vám náklady vrátili a vytvořil se i zisk. Je třeba počítat s tím, že optimalizací nákladů na reklamu (i jiných nákladů) a pozdějším vytvořením stálé zákaznické klientely, (u které je nižší finanční náročnost na reklamu pro opětovné oslovení) máte v blízké budoucnosti ještě velký potenciál růstu.

Důležitá poznámka: Při spuštění PPC reklamy na googli nebo facebooku je třeba investovat v poměru 1: 4 do prvotního oslovení potencionálního návštěvníka a do jeho opětovného oslovení (remarketing). Více o reklamě na facebooku a google reklamě resp. o remarketingu se dozvíte v ostatních blozích a podcastů.

Tímto způsobem víte v průběhu 15 až 30 dnů zjistit jestli mě váš prodej na internetu potenciál a, zda máte chuť podnikat na internetu. To je dobra zpráva, co řeknete.

Máte ještě v hlavě otazníky? Viz naše blogy a podcasty. Určitě na nich najdete odpověď. Pokud jste si je nevšimli zavolejte nám nebo napište! Rádi Vám pomůžeme.

Related posts